Olof Faxander ny styrelseledamot i FNG Nordic AB (publ)

Olof Faxander är från och med den 30 juni 2022 ny styrelseledamot i FNG Nordic AB (publ). Olof Faxander har omfattande erfarenhet från ledarskapspositioner inom stora industriföretag och har varit VD på Sandvik och SSAB. Sedan 2016 är Olof Faxander Operating Partner på Nordic Capital.

Styrelsen består i övrigt av Robert Furuhjelm, styrelseordförande, och Morten Faye Eriksen, styrelseledamot.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Denna information är sådan information som FNG Nordic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 juli 2022 kl 08.30 CEST.

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se