Pernilla Forsman ny kollektionsansvarig för Ellos Barn

Pernilla Forsman har rekryterats som kollektionsansvarig för Ellos Barn. Pernilla har lång erfarenhet av modeindustrin, framförallt inom designområdet. De senaste nio åren har hon arbetat som designer för Collection på Polarn & Pyret.

”Vi är mycket nöjda med att kunna stärka upp Barnteamet med Pernilla. Barn är ett av områdena där vi ska flytta fram positionerna ytterligare och Pernillas erfarenhet blir en viktig pusselbit i det arbetet”, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Pernilla Forsman kommer att tillträda tjänsten som kollektionsansvarig för Ellos affärsområde Barn under april. Pernilla har lång erfarenhet från modeindustrin och innan tiden på Polarn & Pyret har hon bland annat arbetat som designer på Hennes & Mauritz och Gant. Pernilla har också startat upp affärsområdet Woman hos Tiger of Sweden.

”Jag ser fram emot att börja arbeta med Ellos barnkollektioner. Designen blir allt viktigare, även för barnkläder och det finns också fördelar med det nära samarbetet med damkollektionerna”, säger Pernilla Forsman.

Ellos är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group och affärsområdena inom Ellos omfattar Barn, Dam, Hem, Män, Sport och Skor.

I Ellos Group ingår även e-handelsplatserna Jotex, med fokus på heminredning, och Stayhard, som inriktar sig på mode för yngre män.

För mer information vänligen kontakta:

Charlotte Hanson, VD-assistent

www.ellos.se

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 800 medarbetare och omsatte 2014, 1,9 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare, samt styrelseordförande Anders Halvarsson.

Taggar: