Vintagejeans i höstens denimkollektion från Ellos

I höstens denimkollektion har Ellos valt att addera olika modeller av vintagejeans från secondhandkedjan Emmaus Björkå. Kollektionen som ligger till grund för kampanjen har en fräsch, preppy, denimbaserad stil som matchar snyggt ihop med de klassiska vintagejeansen.

Samarbetet, som fokuserar på återbruk och hållbarhet, är ett led i att erbjuda produkter med en längre livslängd och en utveckling av ett längre samarbete mellan Ellos och Emmaus Björkå.

Vi är mycket glada att kunna utveckla vårt samarbete med Emmaus Björkå. Genom det här samarbetet kan vi erbjuda våra kunder unika plagg för en personlig stil som också är klimatsmarta. Återbruk av plagg leder till en mer hållbar värld, både vad gäller koldioxid, vatten och avfall. Dessutom går pengarna till att hjälpa utsatta människor, säger Annika Mårtensson, hållbarhetschef på Ellos.

Emmaus Björkå har försett Ellos med 35 vintagejeans som kommer att säljas på ellos.se. Priserna följer Emmaus Björkås prissättning och intäkterna går till secondhandkedjans olika projekt runt om i världen.

– Om Sverige ska klara hållbarhetsmålen behöver alla som intresserar sig för de här frågorna utveckla nya samarbeten och höja det generella intresset för hållbar konsumtion. Det viktiga för oss är inte bara att samarbetet med Ellos bidrar till att öka medvetenheten hos konsumenterna, utan att vi också samtidigt inleder ett internt kunskapsutbyte kring hållbarhetsfrågor. Även vi som jobbat i många år med sådana här saker kan lära oss och inspireras av varandra, säger Sara Lindgren, tf föreningschef på Emmaus Björkå.

Vintagejeansen kommer finnas tillgängliga på ellos.se från och med vecka 33.

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.

För intervjuer eller andra varumärkesfrågor vänligen kontakta:

Hanna Robinell, Presskontakterna

hanna@presskontakterna.se

och 08-662 24 00.

För bilder, lån och prisförfrågningar vänligen kontakta:

Yewande Agbaje, Presskontakterna

yewande@presskontakterna.se

och 08-662 24 00. Högupplösta bilder finns här:

Taggar: