Elmia Fastighet ger sig ut på Sverigeturné

I ett samarbete mellan Elmia Fastighet och Slussen.biz kommer ExpoFastighet att arrangeras på tio orter i landet under nästa år, från Malmö i söder till Luleå i norr.
– Jag ser det som att vi skickar ut satelliter runt om i landet för att komma närmare våra kunder, säger Elmia Fastighets produktchef Henrik Landén.

Sedan lång tid tillbaka är Elmia Fastighet den största mässan i branschen.
– Vi tar hela tiden nya grepp för att behålla vår ställning som Sveriges ledande fastighetsmässa. Vi lever med branschen och försöker alltid hitta nya sätt för att nå både utställare och besökare, säger produktchef Henrik Landén.
Som ett led i arbetet med kundnärhet kommer nu Elmia Fastighet att samarbeta med Slussen.biz kring ExpoFastighet – en form av ”minimässa” – på tio orter under 2013.
Slussen.biz är en webbportal och mötesarrangör som redan arbetar med den typen av forum, till exempel med ExpoVent och ExpoVa.
– Slussen.biz har en bred erfarenhet av detta. Jag hoppas att vi kan vara med och lyfta deras inarbetade koncept ytterligare ett snäpp och bjuda både utställare och besökare på något riktigt bra.
Temat för ExpoFastighet kommer att vara energieffektivisering.
– Det krävs årliga mångmiljardinvesteringar för att nå Sveriges klimatmål. För att det ska kunna förverkligas är det viktigt att fastighetsbranschen har relevanta mötesplatser, säger Henrik Landén.

Mikael Ekberg, vd för Slussen.biz, beskriver upplägget med expon som ”ett mer avancerat och mer intelligent kundmöte” där deltagarna verkligen får träffa just de företag de önskar.
– Vi vill skapa värdefulla möten för både besökare och utställare. Med hjälp av vår erfarenhet av den här typen av ambulerande minimässor och Elmia Fastighets stora kontaktnät och kunskaper om branschen har vi allt att vinna på att samarbeta.
Mikael Ekberg betonar att ExpoFastighet ska ses som ett komplement och inte som ett alternativ till den stora mässan i Jönköping.
– Som utställare måste man synas i båda sammanhangen om man har ambitionen att göra affärer.

Expo Fastighet och Elmia Fastighet kommer till följande orter under 2013: Uppsala (12/2), Stockholm (13/2), Västerås (14/2), Luleå (21/5), Umeå (22/5), Örnsköldsvik (23/5), Sundsvall (24/5), Karlskrona (26/11), Malmö (27/11) och Helsingborg (28/11). Nordens största fastighetsmässa – Elmia Fastighet – arrangeras den 24-26 september i Jönköping.

Kontakta produktchef Henrik Landén, tel 036-15 22 57, henrik.landen@elmia.se, för ytterligare information.