Det är dags för Elmia Garden 2013

Report this content

Hösten har anlänt och vi får äntligen slå upp portarna för årets Elmia Garden – branschmässan där vi tillsammans sparkar igång trädgårdsåret på bästa sätt, och vi vill nu välkomna dig till vår pressvisning.

När: Onsdagen den 2 oktober kl. 12.30
Var: Hall D, D06:42

I samarbete med Blomsterfrämjandet presenterar vi en träffsäker rapport om den kommande säsongens gröna trender. 2014 års trender kallar vi Den historiska trädgården, Kollektivt odlande och Grönt är skönt. Trenderna förklaras och demonstreras på flera olika sätt och Blomsterfrämjandet finns givetvis på plats.

Det blir en händelserik mässa där bl.a. Elmia Garden Flower Grand Prix går av stapeln. En spännande tävling inom blomsterbindning där floristernas färg- och formsinne sätts på prov.

Självklart kommer även de nominerade till Elmia Garden Award – Årets Trädgårdsprodukt 2014 presenteras. I år var det Hasselfors Gardens Gröna lampa som levde upp till experternas förväntningar och stod som vinnare.Vem kammar hem det prestigefyllda priset 2014?

Missa inte det här och mycket mer på Elmia Garden 2013.

Varmt välkommen!

Mer information och ackreditering hittar du på www.elmia.se/garden

Henrik Landen, Product Manager, tel 46 36 15 22 57, henrik.landen@elmia.se, garden@elmia.se

Elmia AB, Box 6066, 550 06  JÖNKÖPING, Tel 46 36 15 20 00, Fax 46 36 16 46 92. Internet www.elmia.se, e-post info@elmia.se.