Fartfyllda heta debatter på Elmia Lastbil

Trafiksäkerhet, det svenska transportsystemet, illegal inrikestrafik och dumpade priser är några av de heta ämnen som kommer att debatteras på årets Elmia Lastbil. Seminarierna och debatterna kommer verkligen att synas och höras när de intar mässan med ett helt nytt upplägg.

– I år tänker vi nytt. Redan när vi började planeringen inför årets mässa bestämde vi oss för att det var dags att flytta ut seminarierna på mässgolvet. Vi vill på detta sätt bli mer tillgängliga och därigenom locka till oss nya målgrupper, säger Monica Larsson, marknadsansvarig på Sveriges Åkeriföretag, som arrangerar seminarierna på mässan.

Även konceptet för seminarierna ändras. Det bli inga längre föredrag utan mera ”pang på” med debatter mellan flera personer, dueller mellan två personer och korta intervjuer eller presentationer.

Någon föranmälan behövs inte heller – alla seminarierna är kostnadsfria. Det är bara att välja och vraka och slå till när något lockar av de många ämnena.

– Det är drop-in som gäller i år. Genom att vare sig kräva föranmälan eller ta ut någon avgift för seminarierna tror vi att vi kommer nå fler lyssnare som kanske inte hade anmält sig till ett seminarium, säger Monica Larsson.

För mer information om seminarierna, kontakta Monica Larsson, tel +46 705 19 14 77

För mer information om Elmia Lastbil kontakta Marcus Haraldsson, projektledare Elmia Lastbil, tel +46 36 15 22 02