• Elmia Park/

Elmia Park & Golf, 20 – 22 september, 2011 – 20-års jubilar som är mer laddad än någonsin

Större yta och bredare utbud. Elmia Park & Golf visar sig från sin starkaste sida någonsin när portarna slås upp i september 2011.

Vi har utökat utomhusområdet rejält och arrangerar fler konferenser än tidigare, säger Niklas Lundgren, projektledare Elmia Park & Golf.

2011 fyller Elmia Park & Golf 20 år. Mässan, som riktar sig till alla som arbetar med grönytor, har med åren blivit en självklar mötesplats för branschen i hela Norden. Och nu blir den större än någonsin! Rent fysiskt märks det på utställningsytan utomhus som blir dubbelt så stor och ger plats för många fler aktiviteter och demonstrationer, som arrangeras i verklighetstrogen miljö.

En av förändringarna sedan 2009 är att Elmia Fastighet återigen arrangeras parallellt med Elmia Park & Golf. Dessutom får de två sällskap av Fjärrvärmemässan och Elmia Waste & Recycling.

– Vi har lyssnat på önskemål från branschen och tillsammans blir vi en självklarhet för alla som arbetar med utemiljöer, inklusive fastighetsbranschen. Samarrangemanget kommer ge synergier och stor affärsnytta för alla parter, säger Niklas Lundgren.

Konferensprogrammet 2011 blir också fylligare än någonsin. Redan nu är det klart att det kommer arrangeras maskinorienterade konferenser tillsammans med MaskinLeverantörerna. Från fastighetsbranschen kommer SABO (allmännyttan inom fastighetsbranschen) att arrangera konferenser och det förs en dialog med Svenska Golfförbundet, Svenska kyrkan samt HBV (inköpsorganisation för husbyggnadsvaror) om att arrangera seminarier och konferenser.

– Produkter och affärer är viktigt, men vi ser också ett stort värde i att besökarna får med sig nya kunskaper hem. För att tillgodose alla målgrupper satsar vi därför på att både bredda och utöka konferensprogrammet, menar Niklas Lundgren.

Sist men inte minst arrangeras det en festkväll under mässan.

– Branschen har efterfrågat ett kvällsarrangemang och självklart vill vi ge alla chansen att umgås med kunder och kollegor under mer lättsamma och avspända former, säger Niklas Lundgren och utlovar mat, dryck och underhållning.

För mer information kontakta mässans projektledare Niklas Lundgren, +46 36 15 22 13.

Niklas Lundgren, +46 36 15 22 13, niklas.lundgren@elmia.se, www.elmia.se/parkogolf

Elmia AB, +46 36 15 20 00, info@elmia.se, www.elmia.se