SM i gräsklippning avgjort på Elmia Park & Golf 2011

Den nya svenska mästaren i gräsklippning heter Tommy Rundström. I stenhård konkurrens med den samlade grönytebranschen visade sig Tommy vara bäst på att hålla styrspaken rätt i hand. Förutom äran att få kalla sig svenska mästare i gräsklippning väntar nu en resa till Louisville i USA där

han ska representera Sverige i VM 2012.

- Fantastiskt kul! Jag var faktiskt med och vann 2008, men det var mycket tightare och svårare bana i år, säger den nyblivna svenska mästaren Tommy Rundström från Norrtälje.

SM i gräsklippning arrangeras av Grönytemaskiner i Växjö och trots att det handlar om gräsklippare så körs den på asfalt. Snabbast runt den knixiga banan utan att stöta emot de hinder som finns uppställda vinner. Tävlingen är indelad i tre klasser; dam, herr och återförsäljare. Varje dag avgörs en deltävling i respektive klass. De som sedan nått de allra bästa resultaten i dam- respektive herrklassen gör slutligen upp om vem som ska bli svensk mästare i en direkt avgörande final.

- Vi tycker det är fantastiskt roligt att kunna genomföra Walker SM i gräsklippning på Elmia Park & Golf. Det är andra gången som tävlingen genomförs på mässan och vi har bara positiva erfarenheter från att vara här. Det kommer deltagare från hela landet och från morgon till kväll har det varit fullt drag på tävlingen, säger Thomas Hörberg på Grönytemaskiner i Växjö

Marcus Haraldsson, 46 36 15 22 02, marcus.haraldsson@elmia.se