• Elmia Park/

Svenska kyrkan och Elmia i nytt samarbete– Seminarier förläggs till Elmia Park & Golf 2011

Kyrkan har alltid varit en stor och viktig besökargrupp på Elmia Park & Golf. Därför känns det extra roligt att vi nu kan inleda ett samarbete med Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation, säger Niklas Lundgren, projektledare Elmia Park & Golf 2011.

Att Elmia Park & Golf 2011 blir en laddad mässa står klart sedan länge. De ledande leverantörerna i branschen har redan bokat sina monterplatser. Sedan tidigare finns ett etablerat samarbete med grönytesektionen inom MaskinLeverantörerna. SABO kommer arrangera fastighetsrelaterade seminarier, dialog förs om att hålla utbildning i Svenska Golfförbundets regi, det görs en stor satsning mot branschens entreprenörer och nu kommer även Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation att förlägga utbildning till Elmia Park & Golf 2011.

- Vi ser Elmia Park & Golf som en intressant arena att förlägga seminarier till. Ett stort antal av de personer som vi gärna vill nå är redan här. Genom att vi finns på plats i anslutning till mässan hoppas vi kunna nå ut med nyheter och annan värdefull information till en bredare målgrupp inom Svenska kyrkan och samtidigt bidra till att göra deras besök på Elmia Park & Golf ännu intressantare, säger Eva Grönwall, kyrkogårdskonsulent på Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation.

Även branschens leverantörer är positiva till att Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation förlägger utbildning till Elmia Park & Golf 2011.
– Vi vill ha en stark branschmässa som vi kan kraftsamla kring. Jag hoppas att kombinationen av intressanta aktiviteter och en stark produktutställning kommer att locka extra många besökare till årets mässa, säger Sven Norén, Territory Manager på Svenska John Deere.

– Vår ambition är att alla besökare på Elmia Park & Golf, oavsett vilken del av branschen de kommer från, ska erbjudas ett så intressant utbud som möjligt. Inför årets mässa tycker jag att det känns extra lovande, avslutar Niklas Lundgren.

För mer information kontakta mässans projektledare Niklas Lundgren, +46 36 15 22 13.