Välkommen till Elmia Park – Sveriges största och grönaste mässa!

Det är inne att vara ute i det gröna. Intresset växer stadigt för avkopplande och inspirerande parker och andra fritidsanläggningar. När Elmia Park slår upp portarna till Sveriges största branschmässa gör vi det med en fullbokad mässhall och ett rekordstort utomhusområde. Innovationer, aktiviteter, spännande tävlingar och ett fullspäckat seminarieprogram om grönytebranschens viktigaste ämnen just nu. Och inte nog med det, lägg till två parallella mässor med ännu fler nyheter.

Med en bred delaktighet och många samarbetspartners, professionella och drivande organisationer som grönytesektionen inom MaskinLeverantörerna, Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation, Swedish Greenkeepers Association (SGA) och Svenska Golfförbundet kan vi erbjuda expertkunskaper på grönytor. Experter som vet allt om sina stora gröna områden, vilka utmaningar och behov som finns i dag.

Ekonomi och effektivitet är det genomgående temat för Elmia Park 2013 och på mässan presenteras en lång rad nyheter, produkter och lösningar, som kommer att underlätta och förbättra arbetet med landets grönytor, allt från parker och kyrkogårdar till campingplatser, idrottsanläggningar och golfbanor.

Missa inte heller prisutdelningen i tävlingen om Sveriges mest inspirerande park, det nyinstiftade priset Elmia Park Inspira med många nominerade vackra svenska parker och kyrkogårdar, 26/9 kl. 14.00, på scenen i lobby nord. Och den prestigefyllda titeln Sveriges bästa gräsklipparförare – Walker SM 2013 – står åter på spel med spännande tidskörningar mellan proffs varje dag. Prisutdelning 24, 25, och 26/9 utomhus norr om hall A.

I år får Elmia Park dessutom sällskap av Elmia Fastighet, Nordens största fastighetsmässa, och vår nyaste mässa, Elmia Städ. På Elmia Fastighet står skötsel och drift av fastigheter i centrum och Elmia Städ är mässan som handlar om att hålla rent. Tre områden som på olika sätt hör ihop och ger god samverkan. Alla besökare har naturligtvis tillgång till alla tre mässor.

Du är välkommen att ackreditera dig på www.elmia.se/sv/Park/For-press/Pressackreditering

Tre mässor – massa möjligheter!

Varmt välkommen till Elmia Park 2013