I Småland görs affärer för 600 miljoner kronor – varje timme!

När underleverantörsmässan Elmia Subcontractor öppnar den 8 november är det startskottet för en handelsplats med mångmiljonrullning. 1200 företag från 30 länder har i år fått plats i Elmia-hallarna och dessa kommer att göra affärer för 600 miljoner kronor – per timme.

Sammanlagt genererar mässan affärer för hisnande 18 miljarder kronor. Välkommen till en pressträff där vi avslöjar hemligheten bakom mässans framgång!

Elmia Subcontractor är definitivt en av svensk industris viktigaste handelsplatser. Under fyra dagar samlas i runda tal 16 000 människor från 35 länder till branscharenan Elmia Subcontractor i Jönköping.

Mässan är en plats där man ser nyheter, träffar branschen, möter kunder och leverantörer, rekryterar personal och mycket annat. Men den starkast lysande röda tråden är affärer. Här träffas säljare och köpare.

Under presskonferensen får du tillfälle att träffa en både kunnig och bred panel som kan berätta mer om framgångskonceptet. Vi kommer dessutom att prata om mässans nya projekt för kompetensförsörjning, nya användningsområden av material för underleverantörsindustrin, om satsningen på att ha Danmark som partnerland och Elmia Subcontractor som mötesplats. Oavsett vad vi diskuterar tar frågorna avstamp i det faktum att mässan genererar affärer för 18 miljarder kronor.

Plats: Kungliga Myntkabinettet, Stockholm

Tid: 5:e oktober. Vi inleder med frukost 9.00. Själva presskonferensen startar 9.30 och avslutas

en timme senare.

Anmälan: Till karin@mediaspjuth.se före den 3 oktober 2011.

Frågor: Kontakta mässans projektledare Jonas Ekeroth på 036-15 22 55 alt 070-593 03 14.