Världens största materialbibliotek till mässan

Elmia Subcontractor startar ett samarbete med världens största materialbibliotek, Material ConneXion. På höstens mässa visas en mängd innovativa material ur deras gigantiska samling, speciellt utvalda av en jury i New York.

Material ConneXion, med huvudsäte i New York, har över 7 000 avancerade, innovativa och hållbara material och tillverkningstekniker i sin samling. Hit vänder sig företag som BMW, Nike och Samsung för att få hjälp att förverkliga sina visioner. Showroom finns i bland annat New York, Bangkok, Peking, Köln, Milano och Shanghai. Och i oktober öppnar man sitt första showroom i Skandinavien – i Skövde.
– Vi är mycket glada över detta samarbete. Det kommer att ge ett stort mervärde, inte minst för alla produktutvecklare som besöker mässan, säger mässans projektledare Karla Eklund.

För Material ConneXion är samarbetet med mässan ett naturligt led i att möta den skandinaviska marknaden.
– Elmia Subcontractor är den viktigaste mötesplatsen för underleverantörer inom industrin. Det är självklart för oss att finnas där, säger Anders Breitholtz, projektledare för Material ConneXion i Skandinavien.