• Elmia Svets/

Rekordstort intresse för Elmia Svets och Fogningsteknik 2014 – drygt 70 procent av mässytan redan bokad

Report this content

Med ett drygt år kvar till mässan är intresset för Elmia Svets och Fogningsteknik redan mycket stort. Drygt 70 procent av monterytan är bokad och ytterligare ytor är reserverade, med alla branschens ledande företag representerade.
– Det är ett tydligt besked från utställarna att man vill ha en riktig branschmässa för svetsning och fogningsteknik, konstaterar Lina Kåvestam, projektledare för mässan.

Premiären av Elmia Svets och Fogningsteknik hölls i maj 2012 och blev en succé med drygt 6000 besökare. Nästa upplaga arrangeras den 6–9 maj 2014 och redan nu är intresset från branschen stort.
– Det är såklart mycket positivt och ett kvitto på att det finns ett stort behov av en riktig branschmässa och gemensam mötesplats, säger Lina Kåvestam.

Arbetet med nästa upplaga av Elmia Svets och Fogningsteknik är i full gång och mässan kommer att ha samma upplägg som premiären med utställning, konferenser och öppna föredrag. Tillsammans med ett antal utställande företag bildar Elmia och Svetskommissionen en referensgrupp som diskuterar innehåll och planering av mässan.

Parallellt i hallen intill går Elmia Automation som är en renodlad automationsmässa för tillverkande industrier.
– Det finns tydliga synergier mellan mässorna, vilket uppskattades av både utställare och besökare. Exempelvis ingår uppskattningsvis 30 procent av alla industrirobotar i Sverige i någon typ av svetsapplikation, avslutar Lina Kåvestam.

FAKTA
Elmia Svets och Fogningsteknik är Nordens största branschmässa för svets- och fogningsbranschen. Mässan hålls på Elmia i Jönköping och lockade vid premiären 2012 drygt 6 000 besökare. Den 6–9 maj 2014 hålls mässan på nytt.

Lina Kåvestam, projektledare, Elmia AB, tel +46 36 15 22 03, lina.kavestam@elmia.se

Elmia AB,  Box 6066, SE-550 06 Jönköping, Sweden. Tel +46 36 15 20 00. Fax +46 36 16 46 92
Internet www.elmia.se. E-mail info@elmia.se.

Taggar: