Påminnelse - Pressinbjudan till Elmia Wood 2013, 5-8 juni

Välkommen till skogsteknikens och innovationernas vagga!

I år arrangeras återigen skogsvärldens största mötesplats Elmia Wood. Skogsbranschens facktidningar är viktiga för mässan och det är värdefullt för våra utställare, oss och branschen att du bevakar det som presenteras på Elmia Wood 2013. Därför vill vi ge dig de bästa förutsättningar för att du ska kunna göra ett bra jobb.
Endast ett fåtal förreserverade rum i Jönköping finns tillgängliga veckan ut för ackrediterad press. Ackreditera dig på webben

Innovationer i fokus
I år lyfter vi fram det som genom Elmia Woods 38-åriga historia gjort allra mest avtryck i skogsvärlden. Nämligen som skyltfönster och katalysator för alla innovatörer och nya produkter som genom åren bidragit till att utveckla både maskiner och metoder i det moderna skogsbruket. Varje gång har nya idéer sett dagens ljus på Elmia Wood och 2013 blir inget undantag.

Den 4:e och 5:e juni finns möjlighet att delta i våra ”Pre Fair Exkursions” på temat Bioenergy och CTL-Logging, med start på flygplatserna i Köpenhamn/Kastrup eller Stockholm/Arlanda och avslutning i Jönköping. Den 5 juni arrangerar vi en bioenergikonferens i Jönköping med fokus på biomassa från skogen. Som ackrediterad journalist kan du delta utan kostnad, men du måste anmäla dig via konferensformuläret på vår webb.

Destination Jönköping hjälper dig med boendet
För att underlätta för dig som fackpressjournalist under Elmia Wood 2013 erbjuder vi gratis busstransfer till och från mässområdet (rutter och tider på webben), entré till mässan samt tillgång till ett välutrustat presscenter med internet och tillgång till lunch och kaffe. Om du behöver hjälp att hitta boende, vänligen ange detta i ackrediteringsformuläret på webben så hjälper vi dig med bokningen.
Notera att det nu endast finns ett fåtal förreserverade rum i Jönköping tillgängliga veckan ut för ackrediterad press.

Senaste datum för förackreditering är 25 maj, men observera att trycket på boende är stort, så vi rekommenderar att du ackrediterar dig och bokar boende så snart som möjligt.

Mer fakta om exkursionerna, konferensen, praktisk information, presstexter, ackrediteringsformulär och mycket mer hittar du på:
www.elmia.se/wood

För mer information kontakta Veronika Albert, presservice, tel: +46 (0)36 15 22 34, veronika.albert@elmia.se eller Torbjörn Johnsen, mässansvarig,  tel: +46 (0)36 15 22 54,  torbjorn.johnsen@elmia.se.

Varmt välkommen till Elmia Wood den 5-8 juni!

Elmia AB

Veronika Albert