Elmia Motek i egen monter i Stuttgart

Elmia Motek satsar på den internationella marknaden. När tyska Motek går av stapeln i Stuttgart den 21-24 september finns mässan på plats i egen monter. – Vi vill visa upp oss och informera om att det finns en stark motsvarighet i Skandinavien, säger Johan Ingemansson, Project director för Elmia Motek.

Genom att medverka på Motek i Stuttgart vill Elmia Motek framför allt visa upp sig för de svenska utställarnas internationella huvudmän och locka internationella företag som vill etablera sig i Skandinavien. – Att våra största utställare är de största även på Motek i Tyskland visar att vi är en mässa att räkna med. Det ger en kvalitetsstämpel som vi hoppas kan ge oss än fler internationella kontakter och i förlängningen locka nya utställare, säger Johan Ingemansson. Mässans nära samarbete med tyska Moteks mässarrangör Schall-Messen är värdefullt inför Elmia Moteks relansering som renodlad automationsmässa 2010. – Vi har en mycket god kontakt med Schall-Messens projektledning och värderar deras erfarenhet högt. Vi kommer att sitta ner och diskutera både strategi och praktiska detaljer i Stuttgart. Det här är ett utbyte som vi ser som en stark grund att stå på när vi nu siktar på att bli Skandinaviens ledande automationsmässa, menar Ingemansson. För de svenskar som besöker Motek i Stuttgart ordnar Elmia Motek en trevlig mingelkväll. Ett perfekt tillfälle att knyta nya kontakter! Vi bjuder på förfriskningar i vår monter tisdagen den 22e september kl 16.00. Välkommen till Hall 1 monter 1680! För mer information kontakta Johan Ingemansson, Projekt director för Elmia Motek.