Få koll på hår- och skönhetstrender 2011

Report this content

Årets stora inspirationshelg för skönhet och hår närmar sig! Till Elmia Inspiration 2011 den 9–10 april väntas tusentals frisörer och nageltekniker från hela landet och – inte minst – några av världens främsta hårkreatörer. Media hälsas välkommen till två dagar som garanterat ger koll på årets trender.

För tredje året i rad arrangeras Elmia Inspiration i Jönköping. Det är den största samlingspunkten för Sveriges frisörer, men fokus ligger även på klädmode, make up och nageldesign. Under en fullmatad helg visas de senaste produkterna, teknikerna och trenderna. I Schwarzkopfs workshop ”Essential Looks 2011” ges exempelvis svaret på vilken klippning som gäller i år.

Precis som tidigare väntas inspirationsvisningarna på scenen bli stora höjdpunkter och raden av frisörer i världsklass som medverkar är lång. Hit kommer bland andra Dejan Cekanovic, som exempelvis jobbat med Madonna och Robbie Williams; Angelo Seminara, hetaste frisören i Storbritannien just nu samt Tyler Johnston och Lesley Lawson som ständigt får uppdrag för de internationella modemagasinen. Till honom står de celebra kunderna i kö. Även Camilla Jönsson, mottagare av de prestigefulla priserna ”Årets Frisör” och ”Årets Avant Garde” 2010–2011, är på plats.

Elmia Inspiration 2011 bjuder också SM-tävlingar för blivande frisörer, samt tävlingar i nageldesign.

Ackreditera dig och se hela programmet på www.elmia.se/inspiration.

Utdrag ur programmet lördagen 9 april
10.00 – Skol-SM för blivande frisörer (pågår under dagen).
10.00 – SANSA-Mästerskapen i Nageldesign 2011 (pågår under lördag och söndag).
12.00 – Inspirationsvisning med Moderådet feat. Linda Beronius.
12.45 – Excellent Edges, Tim Paine & Carl Keeley (även kl 14.30).
13.00 – Workshop ”Essential Looks 2011” med Schwarzkopf (även kl. 15.00).
14.15 – Workshop med Baldacci och koloristen Max Eli.
16.30 – Inspirationsvisning med Camilla Jönsson & Leonard Gren.

Utdrag ur programmet söndagen 10 april
10.00 – Junior-SM för unga frisörer (pågår under dagen).
12.00 – Inspirationsvisning med Dejan Cekanovic.
12.45 – Workshop ”Excellent Edges” med Tim Paine & Carl Keeley (även kl. 14.30).
14.15 – Inspirationsvisning med Tyler Johnston & Lesley Lawson.
16.00 – Inspirationsvisning med Angelo Seminara.

Kontakta Linda von Essen Sylvén, tel 036-15 21 08, linda@elmia.se, för ytterligare information.

Elmia AB, Box 6066, 550 05 Jönköping, tel 036-15 20 00, fax 036-16 46 92, www.elmia.se, info@elmia.se

Taggar: