• Elmia/

Trend, glamour och inspiration på frisörernas stora branschmässa 20–21 mars

De absolut senaste hårtrenderna och de absolut främsta svenska frisörerna står i centrum när Elmia Inspiration välkomnar frisörbranschen 20–21 mars. Med inspirerande visningar, workshops och SM för blivande frisörer är det upplagt för en intensiv helg med mycket färg och glamour.

2009 arrangerades Elmia Inspiration för första gången – och det blev stor succé. Nu återkommer mässan enligt samma lyckade koncept. – Sverige ligger i framkant både när det gäller klädmode och hårmode, det kommer att märkas inte minst under visningarna, säger Thomas Sunesson, konceptansvarig för Elmia Inspiration. Inspirationsvisningarna med några av Sveriges främsta frisörer blir en garanterad höjdpunkt. På lördagen tar bland andra Patrik Lernberger plats på scen. Patrik Lernberger syns regelbundet i SVT:s ”GoKväll” och i media är det ofta han som uttalar sig om kommande trender inom hår- och make up. På lördagen gör även Hasse Nilsson, som driver den trendiga och välrenommerade salongen Noir i Stockholm, sin inspirationsvisning. Söndagens visningar signeras bland andra Toni & Guy Sweden under ledning av Simon Raby. Finalvisningen under Elmias Inspiration 2010 görs av Björn Axén, en av Sveriges mest kända salonger och dessutom internationellt prisad. Företaget leds idag av Johan Hellström och Peter Hägelstam, som också är de tongivande kreatörerna. – Det känns fantastiskt roligt att Elmia Inspiration kan bjuda publiken på något utöver det vanliga och ge just inspiration till frisörer i hela Sverige, säger Thomas Sunesson. Mässan har också fokus på morgondagens frisörer. Skol-SM för gymnasieelever samt vuxna elever från privata frisörskolor gör upp om de prestigefyllda topplaceringarna under SM. Vill du veta mer om mässan, kontakta Thomas Sunesson, 0706-65 80 80.