Elnagh lanserar ny modellserie: "Vi har ett komplett modellprogram"

I dagarna premiärvisar Elnagh sina modellnyheter för den svenska marknaden.
En av de största nyheterna är Magnum, en ny serie helintegrerade husbilar från den italienska tillverkaren.

Ljust och fräscht inne, sobert och elegant utvändigt. Så kan man beskriva Elnaghs nya design för 2019 som rymmer tre serier av husbilar: Klassiska Baron, populära T-Loft och nya Magnum.
Baronserien innehåller både alkover och halvintegrerade bilar, T-Loftserien består av halvintegrerade husbilar, medan nya Magnum består av fyra helintegrerade husbilar.
– Det är egentligen en comeback. Magnum har funnits tidigare hos Elnagh och har nu tagits upp på nytt och är nu vårt ”flaggskepp”, säger Jörgen Nyström, vd för Elnagh Sverige.

Soffor, träslag, gardiner och luckor går i behagligt vintervita och beiga toner, snyggt ackompanjerade med detaljer i silver och mörkt grått. Men det är inte bara ytan som förbättrats, det är också funktioner som förfinats som gör resan ombord ännu trivsammare. Elektriskt uppfällbara ryggstöd i sängarna, USB-uttag, smarta förvaringsmöjligheter och stora ljuspartier är några av detaljerna som gör husbilslivet bekvämare.
– T-Loft och Magnum har fått samma design, medan Baron har kvar sitt formspråk från 2018.

Vad är det som utmärker Elnagh tycker du?
– Det är fantastiskt bra bilar till en rimlig peng och det finns bilar för både det lilla och stora sällskapet. Vi har till exempel en bil med sju bäddplatser, säger Jörgen Nyström.
– Sen har vi fördelen av att kunna erbjuda en fuktsäker husbil. Elnaghbilarna byggs med en patenterad iTech-teknik som innebär att det inte kan tränga in fukt i konstruktionen. Det gör att du slipper oroa dig för fukt och mögelskador.

Kontakt:
Jörgen Nyström, vd
070-365 40 99 | jorgen.nystrom@hobbycaravan.se

I mitten av förra seklet startades Elnagh med tillbehör till motorcyklar som främsta produkt. Men företaget sysslade också med att göra detaljer till bilar och motorer. Och därifrån var steget inte långt till husbilar. I dag har Elnagh ett komplett husbilsprogram. All tillverkning och utveckling sker fortfarande i norra Italien där företaget en gång startade. Det svenska huvudkontoret är beläget i Tenhult utanför Jönköping.

Taggar: