Electra Gruppen AB tecknar avtal om leverans av Smart butiksdata till ELON Elkedjan Logistik AB (EEL)

Electra Gruppen och EEL har tecknat ett centralt ramavtal avseende leverans av Smart butiksdata till samtliga medlemmar i EEL:s kedjor.

ELON Elkedjan Logistik AB (EEL) är ägare till fem fria fackandelskedjor inom vitvaror i Sverige: ELON, Elkedjan, Hemma, Elspar och Hemexperten. Totalt har kedjorna tillsammans ca 500 butiker anslutna. Genom avtalet med Electra Gruppen ges samtliga butiker möjlighet att ansluta sig till Smart butiksdata.

• Vi har under en längre period utvärderat olika butiksdatasystem för våra butikers räkning och har kommit fram till att Smart är det system som uppfyller våra krav bäst säger Christer Larsson, VD på EEL. Systemet uppfyller våra krav både på central nivå och på butiksnivå och har mycket hög driftssäkerhet och funktionalitet. Systemet används inom Audio Video som har liknande verksamhet som våra kedjor och flera av våra medlemmar är också medlemmar i Audio Video. Jag ser stora möjligheter för oss att effektivisera våra kedjors styrning och verksamhet.

• För Electra Gruppen är avtalet med EEL en milstolpe säger Anders Dahlström, VD i Electra Gruppen. EEL och Electra arbetar med fackhandlare inom två närstående branscher. Smart kan användas inom vitvarubranschen utan större anpassningar och jag är övertygad om att EEL kommer att bli mycket nöjda med systemet. Genom avtalet med EEL kommer vi att öka vår kundbas väsentligt. För närvarande har Electra 185 anslutna butiker inom egna kedjor och externa kunder.