Electra Gruppens IT-lösning ger Boxer möjlighet att erbjuda rikstäckande installationshjälp

Med start den 3 mars kommer Boxer erbjuda nya och befintliga boxerkunder kostnadsfri hjälp med installation och felsökning av sin antennutrustning. Med hjälp av branschanpassade IT- och logistiklösningar utvecklade av Electra Gruppen kommer antenninstallatörer från hela landet kunna boka, följa upp och fakturera utförda arbeten.

•   Att säkerställa bra och stabil mottagning är något som våra kunder kräver, och har rätt att kräva. Vi vet att vi har en stabil och bra plattform, men om kundens antennanläggning inte fungerar ordentligt eller är felaktigt installerad resulterar det ändå i en missnöjd kund. Våra kunder är vår absolut viktigaste tillgång och Boxer Installation är ett led i att råda bot på antennproblemen, säger Andrea Gisle Joosen, VD Boxer Sverige.

• Electra Gruppens IT- och logistiklösning innebär att Boxers kunder och installatörer kan få direktkommunikation och lösa kundens servicebehov på ett enkelt och smidigt sätt. Vi är mycket nöjda med att få utveckla vårt uppdrag med Boxer. Idag omfattar vårt samarbete tredjepartslogistik och att vi kan tillföra även en del av vårt tjänsteutbud känns som ett kvitto på ett väl fungerande samarbete, säger Anneli Sjöstedt, VD Electra Gruppen.