Elon i Varberg – nypremiär för pigg 70-åring

Idag öppnas dörrarna till Elons nyaste butik – Elon i Varberg! Det är den tidigare Euronicsbutiken Davids som nu byter namn och utökar sortimentet rejält.

Elon Group förvärvade tidigare i år butikskedjan Euronics Sverige med ca 100 butiker. Davids i Varberg, med Ulf Willerstrand som ägare, är sedan tidigare ansluten till Euronics och har en imponerande historia som startade för 70 år sedan. Butiken var tidigt ute med att sälja TV och radio och har länge haft ett imponerande utbud och ett mycket gott anseende bland sina kunder. Nu utökas sortimentet ytterligare då Davids förvärvat den tidigare lokala Elon-butiken i Varberg – Elon Trivas. Butiksförvärvet innebär att de två butikerna blir en i Davids-butikens lokaler och att utbudet utökas rejält.

”Vi har mer eller mindre blåst ut det vi hade i butiken och gjort om allt”, säger butikschef Per Ewertsson. ”Nu kommer vi att kunna erbjuda TV, ljud, mobil, smarta hem, vitvaror, småel och kök i vår stora utställning. Det är otroligt spännande att komma igång på riktigt efter att ha jobbat för det här i över sex månader. Vår devis är att vi kan erbjuda allt med sladd och tråd under ett och samma tak”.

Butiken på hela 1500 kvm har bland annat fått ett tillskott på utställningskök från Elons märke Nordanro med såväl kök som garderober och utbytbara luckor. Personalstyrkan från Elon Trivas följer med till den nya butiken där man nu är 19 kollegor under samma tak.

Invigningshelgen är fullspäckad, bland annat kommer kunderna att möta leverantörer på plats, två food trucks serverar luncher och på lördag kommer stjärnkocken Niklas Ekstedt göra ett besök i butiken.

”Det är otroligt fint att se hur Elon i Varberg tar sig an såväl nya produktkategorier som Elon butikskoncept”, säger Christer Palmgren, Försäljningsdirektör på Elon Group. ”Att se hur våra butiker gemensamt hittar nya vägar och vågar satsa på att utvecklas är glädjande för hela Elon-kedjan likväl som för våra kunder.”

För mer information kontakta:

Christer Palmgren, Försäljningsdirektör Elon Group
Mail: christer.palmgren@elongroup.se
Tel: +46 (0)70 814 71 47

Ulf Willerstrand, Butiksägare Elon i Varberg
Tel: +46 (0)76 635 00 00

Per Ewertsson, Butikschef Elon i Varberg
Tel: +46 (0)76 635 00 17

Camilla Waldmark, Kommunikationsansvarig Elon Group
Mail: camilla.waldmark@elongroup.se
Tel: +46 (0)70 570 11 94

Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 400 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare.