Elon lanserar Nordanro – nytt varumärke för kök och förvaring i Norden

Elon lanserar nu Nordanro, ett nytt eget varumärke för kök och förvaring i Norden. Målet är att göra det enklare att förnya sitt kök genom att erbjuda nya typer av kökslösningar med många anpassningsmöjligheter, bland annat Nordens största utbud av luckor, belysning och överskåp. De nya kök- och förvaringslösningarna finns nu tillgängliga både i butik och på sidan nordanro.se.

”Vi vill erbjuda mer funktionella lösningar som gör det enklare och flexiblare att köpa och äga ett nytt kök,” säger Hans-Eric Schultz, försäljningsdirektör på Elon. ”Därför har vi satsat på en ny typ av kökslösningar där både kvalitet och design håller över tid.”

Nordanro finns i olika versioner, från det huvudsakliga kökssystemet till Nordanro Flex och Nordanro Nya Luckor. Köken har konstruerats för att kunna transporteras miljösmart och vara enkla att anpassa, köpa och montera. Man behöver exempelvis inte ens några verktyg för att montera ett Nordanro Flex, det klickas bara enkelt ihop.

”Vi spenderar allt mer tid i köket, inte minst till följd av pandemin, och därför ser vi också ett ökat behov att se till att köket är precis som man önskar sig,” säger Hans-Eric Schultz på Elon. ”Nordanro är ett nytt alternativ på marknaden, som ger svenskar möjlighet att välja ett komplett, hållbart och personligt anpassat kök.”

De olika delarna av Nordanro kök

Kökssystemet Nordanro
Erbjuder kök av extra hög kvalitet, med hållbara material och Nordens största urval av luckor, belysning och överskåp. Det erbjuds med färganpassade stommar och kommer alltid färdigmonterade med luckor och lådor.

Detta är ett skräddarsytt kök, helt anpassat efter kundens önskemål, med valmöjligheter i varje detalj. Stommarna kommer i en mängd olika höjder, är färganpassade, och erbjuder mesta möjliga ergonomi och komfort.

Nordanro Flex
Detta är en smart köksserie där enkelhet och flexibilitet står i fokus. Köket kan levereras i platta miljösmarta paket där man monterar själv, eller med färdigmonterade stommar.

Att montera köket är enkelt och ger full kontroll, allt sker med ett klick. Flera vackra standardfärger erbjuds och vissa luckor går att få i valfri NCS-färg. Detta är ett prisvärt alternativ som kan anpassas utifrån kundens önskemål.

Nordanro Nya Luckor
Passar alla som är nöjda med sin köksplanlösning men vill anpassa köket mer till sin egen stil. Nordanro Nya Luckor finns i många trendiga färger och former, från modernt till lantligt. Målet är att göra det enkelt att förnya köket samtidigt som man får det måttanpassat.

”Vi har under lång tid mött människor i våra butiker som önskar förnya sina kök och utifrån dessa erfarenheter har vi försökt skapa något som bättre möter dessa önskemål,” säger Hans-Eric Schultz på Elon. ”Därför har vi fokuserat på ansvarsfullt producerade produkter som är fullt anpassningsbara och hållbara över tid.”

Nordanro lanseras nu i svenska och norska Elon-butiker, för mer information, besök gärna: www.nordanro.se

För mer info, kontakta:

Hans-Eric Schultz försäljningsdirektör på Elon Group