ELON öppnar ny konceptbutik i Haninge

Sveriges största vitvarukedja öppnar ny butik i Haninge fredagen den 26 september. Med sig har man ett koncept som kan beskrivas som Sveriges fräschaste.

Haninge har fram till idag varit utan en renodlad vitvarubutik. Kenneth Whittell är mannen som ser till att råda bot på detta. När lokalen på Vendelsövägen 1 blev ledig för en tid sedan såg han sin möjlighet att starta eget inom vitvarubranschen. Ägarskapet delar han tillsammans med Tony Warrebäck och Björn Warrebäck som båda äger en ELON-butik i Stockholmsområdet sedan tidigare.

”ELON var det självklara valet när det gäller butikskoncept”, säger Kenneth Whittell. ”Vi jobbar med det vi är riktigt bra på. Tillsammans med ELONs ledning har vi utarbetat ett koncept som verkligen gör oss till landets fräschaste vitvarubutik.”

Butiken har en yta på 700 m2 och följer ELONs nya koncept. Kundvarvet hjälper till att ge en tydlighet för butikens olika produktkategorier. En centralt placerad kaffehörna ger avtryck och en härlig känsla för alla sinnen. För att ha ständig aktivitet och förändring i lokalen finns ett aktivt kök där kockar kommer att visa produkter i sin rätta miljö. Vinlagring är något som alltmer efterfrågas och i butiken finns en avdelning avsedd just för vinkylar. ELON som kedja är stark på kategorin kokkärl, cook shop, och i Haninge visar man verkligen prov på detta.

”Vi tror verkligen på den här butiken och dess placering”, säger Kenneth Whittell. ”Upptagningsområdet för våra kunder är stort och med vårt läge mitt mellan nybyggda stadsdelen Vega och Haningeterassen har vi alla möjligheter att sätta avtryck.”

ELON Haninge kommer att ha fyra heltidsanställda i butiken, en installatör samt helgpersonal.