• Elon Group AB/

Elon rekryterar Victor Jannering, tidigare VD från Dialect, för att utveckla tjänsteaffären inom IT och telekom

Elon fokuserar på att vidareutveckla bolagets tjänsteaffär kring IT och telekomlösningar och som en del i detta rekryteras nu Victor Jannering som B2B Sales Services Manager för att driva denna utveckling.

I uppdraget ingår att leda Elons kedja Ringup som erbjuder IT- och telefonilösningar till företagskunder. Jannering kommer senast från Dialect där han innehaft rollen som VD sedan 2022.

”Victor har en lång erfarenhet inom förändringsarbete i allmänhet och tjänsteaffären i synnerhet”, säger Stefan Lebrot, CEO Elon Group. ”Vi är otroligt glada över att han valt att bli en del av Elons team och jag är övertygad om att han kommer att driva vår affär på ett framgångsrikt sätt.”

”Med den omfattande närvaro och det höga marknadsvärde som Elon besitter ser jag stor potential i en ökad digital affär där tjänster tar större plats än nu”, säger Victor Jannering. ”Jag ser det som ett naturligt steg för Elon att utveckla sin produktportfölj med dessa affärsmöjligheter och jag ser fram emot att få vara en del i utvecklingen att ge kunden en mer digital köpupplevelse oavsett produktkategori”.

Victor Jannering kommer att påbörja sitt uppdrag i slutet av juli månad.

Stefan Lebrot CEO Elon Group
Mail: stefan.lebrot@elongroup.se
Tel: +46 (0)76

Camilla Waldmark, Kommunikationsansvarig Elon Group
Mail: camilla.waldmark@elongroup.se
Tel: +46 (0)70 570 11 94

Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 400 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare.