ELON stärker sin position i Skåne

För ett år sedan profilerade Kökscentrum i Skåne om sina åtta butiker till ELON. Nu flyttar butiken i Lund till ny adress och lyfter ELON-konceptet ytterligare ett steg.

- Lokalen i Novaområdet blev ledig och för oss kändes det självklart att flytta till Lunds absolut viktigaste handelsområde när tillfälle gavs, säger Bengt-Olov Denckert som tillsammans med Peter Johansson är ägare till samtliga ELON Kökscentrumbutiker.

Med en försäljningsyta på 650 kvm och ett butiksläge som innebär öppet sju dagar i veckan fördubblas personalstyrkan jämfört med den tidigare adressen. Framöver kommer ELON i Lunds sju anställda att möta kunderna varje dag och se till att lyfta butiken med event varje månad.

- Styrkan i vår nya butik ligger helt klart i ett mycket lyckosamt butikskoncept, menar Bengt-Olov Denckert. Vi har ett lokalt ELON-anpassat koncept där vitvaror och kök kombineras på ett smart och snyggt sätt. Framtiden ligger i att hitta kombinationer där ELONs grundbultar med vitvaror ligger som bas och kompletteras med köksutställning.

ELONs kedjeledare Jimmy Sander är av samma åsikt:

- Vi kommer inom kort att lansera ett eget kökssortiment för att kunna möta just dessa utmaningar, säger Sander. Vårt butikskoncept står under kontinuerlig förbättring och utveckling där köket har en naturlig plats.