ELON tecknar avtal med Erlandsson Bygg

Vitvarukedjan ELON, med 350 butiker över hela Sverige, har tecknat samarbetsavtal med ett av Sveriges största byggbolag – Erlandsson Bygg.

Fredrik Johansson, ELON-handlare med butiker i Göteborg, Falköping och Skövde, initierade kontakten med byggbolaget som nu resulterat i ett samarbetsavtal. Erlandsson bygg har verksamhet i stora delar av Sverige. Den västra regionen kommer ELON Sisjön och ELON Spisen Uddevalla att leverera till, ELON Kökscentrum kommer att ta hand om region syd, ELON Elektrokyl, ELON Säljar’n, ELON Belab och Din ELON tar ansvar över de övriga regionerna mitt, Stockholm, öst och Dalarna.

Det känns extra roligt att vi tecknar avtal med ett bolag som Erlandsson Bygg, som precis som vi på ELON jobbar med lokal förankring,” säger Fredrik Johansson.

Erlandsson Bygg är ett av Sveriges största byggbolag och har ett genuint kvalitetstänkande. Att valet blev ELON förklarar Erlandsson Byggs inköpschef Erik Meuller så här:

- ”Erlandssons leverantörer är en viktig del i vår verksamhet och en nyckelfaktor för vår framgång. Vi på Erlandsson betraktar leverantörer som en integrerad del av vår verksamhet och en grundbult för lönsamma projekt som levereras inom överenskommen tid och som skapar värde för våra kunders verksamhet. Vi är därför mycket nöjda med det nya ramavtal som tecknats med ELON Group och känner oss trygga i att det kommer att skapa det ramverk som behövs för ett långsiktigt samarbete.
Vår förhoppning är att det lokala entreprenörskapet och flexibiliteten som kännetecknar båda bolagen kommer att bli en framgångsfaktor för oss alla.”

ELON Groups affärsområdeschef för B2B, Ulf Thorwalls, ser en ökad efterfrågan efter ELONs tjänsteutbud:
Vi märker att allt fler större bygg- och fastighetsbolag letar efter en leverantör som kan leverera flera varumärken och garantera en värdekedja som sträcker sig över en längre period. Med våra lokala lösningar mot bygg- och fastighetsbranschen ger vi kunderna en lokal service med en dedikerad bygg- och fastighetsansvarig. Vi säkerställer leveransen av produkter och tjänster med en personlig kontakt och lokala lager.”

Avtalet avser vitvaror och installationer av dessa och gäller till och med 2019-12-31.

För mer information, kontakta:

Ulf Thorwalls, affärsområdeschef för B2B ELON Group AB, ulf.thorwalls@elongroup.se, 072-080 13 99

Erik Meuller, inköpschef Erlandsson Bygg AB, erik.meuller@erlandssonbygg.se, 0701-89 02 70