Elon tecknar exklusivt nordiskt avtal med BSH gällande försäljning av Siemens extraKlasse-sortiment

Elon, ledande aktör inom den frivilliga fackhandeln för hemprodukter i Norden, har tecknat avtal med BSH Northern Europe gällande försäljning och distribution av Siemens ExtraKlasse-sortiment. Avtalet ger Elon exklusivitet via sina butiker och partners i Nordens samtliga länder; Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island.

”Vi är mycket stolta över att det är just vi på Elon Group som har tecknat detta avtal med BSH,” säger Onur Dogay, CPO på Elon Group. ”Redan i september kommer den första leveransen av extraKlasse-produkter in till vårt centrallager och vi ser fram emot att utveckla sortimentet i samarbete med våra butiker.”

Siemens extraKlasse har en exklusiv design och många innovativa funktioner som skiljer sig från Siemens övriga produktsortiment. För att kunna erbjuda kunderna den absolut bästa kundupplevelsen vid köp av dessa produkter är det enbart certifierade butiker som kommer erbjuda dem, samt via webbförsäljning på elon.se.

”Efter ett tätt samarbete för att gemensamt bygga ett starkt Siemens extraKlasse-sortiment, med såväl fristående produkter som inbyggnadsprodukter, känns det otroligt bra att vi nu är redo att lansera detta exklusiva koncept hos Elon och presentera detta fantastiska produktsortiment för konsumenter”, säger Stephane Garrido Talp, Nordic KAM BSH.

”Vi ser verkligen fram emot att möta kunderna i våra butiker och låta dem inspireras och ta del av dessa unika produkter som med hjälp av sina smarta funktioner som underlättar och höjer kvaliteten i vardagen”, säger Onur Dogay.

För mer information kontakta:

Onur Dogay, CPO Elon Group AB
Mail: onur.dogay@elongroup.se

Camilla Waldmark, PR & Kommunikationsansvarig Elon Group AB
Mail: camilla.waldmark@elongroup.se
Tel: +46 70
 570 11 94

Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 420 Elon-butiker under varumärket Elon och Elon Ljud & Bild. Elon-butikernas fokus ligger på vitvaror och hemelektronik som gör kundens vardag lite enklare. Lokala, drivna entreprenörer med ett starkt varumärke och centrala funktioner som logistik, IT och marknadsföring gör Elon till en stark spelare. Under 2020 mottog Elon priserna som Årets vitvarukedja av Retailer of the Year och Årets ledare vid Retail Awards. 2020, 2021 och 2022 tog Elon hem segern i Empati Grand Prix.
Elon bedriver verksamhet i tre affärssegment; Business to Business (B2B), Business to Consumer (B2C) och Logistics and Services (L&S), har sitt säte i Stockholm, men även verksamhet i Örebro och Kalmar. Bolagets aktie (ELON) är noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap.

Citat

Onur Dogay, CPO Elon Group