Jimmy Sander - ny kedjeledare på ELON

Det har hänt en hel del inom ELON-kedjan under 2013. Moderbolaget ELON Elkedjan Logistic hade för ett år sedan fem varumärken – ELON, Elkedjan, Hemma, Elspar och Hemexperten. De senaste tolv månaderna har dessa renodlats och de sammanlagt 400 butikerna är nu omprofilerade till ELON eller Elkedjan. Detta innebär bland annat att ELON har ökat antalet butiker till ca 180 stycken. Senast i november öppnades en ny flaggskeppsbutik i Bäckebol, Göteborg.

Jimmy Sander har tidigare arbetat som marknadschef på ELON, men kommer nu senast från uppdraget som försäljningschef på ELON Elkedjan Logistic.

- Det är en fantastisk utmaning att få arbeta med varumärket ELON. Just nu är vi i en spännande förändringsfas”, säger Jimmy. Vi står nu för andra året i rad som huvudsponsor till Melodifestivalen, något som kommer att märkas i allt vi gör i den närmaste framtiden. Men den största utmaningen av alla är att vi under 2014 kommer att digitalisera våra butiker och anpassa oss till de nya förväntningar som konsumenterna har på oss. Vi kommer på så vis att stärka vår tillgänglighet och stå väldigt starkt rustade inför framtiden.

Jimmy Sander tillträder som kedjeledare på ELON med start 1 december.