Styrelsen i Electra Gruppen AB beslutar om återköp av egna aktier

Electra Gruppens styrelse har beslutat att utnyttja mandatet från årsstämman om återköp av egna aktier.

Mandatet innebär att styrelsen, under tiden fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, kan fatta beslut om köp av egna aktier. Styrelsen får förvärva högst så många aktier att Bolagets innehav av egna aktier vid var tid inte överstiger 10 procent av samtliga aktier i Bolaget. Förvärv ska ske på Nasdaq OMX Stockholm till gällande börskurs. Stämman beslöt vidare att bemyndiga styrelsen att, under tiden fram till nästa årsstämma, avyttra av bolaget innehavda egna aktier som likvid i samband med förvärv av företag eller verksamhet eller för att finansiera sådant förvärv, varvid försäljning får ske på Nasdaq OMX Stockholm. Bemyndigandet syftar till att ge styrelsen möjlighet att justera bolagets kapitalstruktur och att möjliggöra finansiering, helt eller delvis, i samband med företagsförvärv.

Electra Gruppen innehar i dagsläget inga aktier i Electra Gruppen AB.