Elon årets vitvarukedja – igen

Elon, Sveriges största butikskedja inom hemelektronik och vitvaror, har återigen utsetts till årets butikskedja inom vitvaror. Tävlingen ”Retailer of the Year” är en av Europas största konsumentomröstningar och tusentals svenskar har fått betygsätta butiker utifrån en rad olika kriterier.

”Även om det finns andra som också säljer vitvaror så är det tydligt att många sätter värde på hur vi möter kunder i alla våra kanaler,” säger Christian Dahlborg, CMO på Elon. ”Vi är ingenting utan våra kunder och därför är vi enormt stolta över en utmärkelse likt denna, när det är folkets röst som räknas”.

Under året som gått sedan förra utmärkelsen har Elon satsat mycket på att ytterligare utveckla butiker för att på bästa möjliga sätt ge både inspiration och vägledning. Företaget har också satsat mycket på att erbjuda nya typer av tjänster som underlättar i vardagen.

”Med över 300 butiker från norr till söder lyssnar vi på våra kunder varje dag och försöker hitta sätt att bli ännu bättre,” säger Christian Dahlborg på Elon. ”Den här utmärkelsen delar vi med alla som är med oss på den här resan och ger oss förtroende att vara med i det viktigaste i många människors liv - hemmet.”

För mer information om utmärkelsen, besök gärna: https://retail.retaileroftheyear.se/nyheter

Christian Dahlborg Marknadschef Elon Group AB

christian.dahlborg@elongroup.se