• ELON/

Elon blir huvudsponsor för norska skidförbundets regionala längdåkningssatsning Team Elon

Elektronikbutikskedjan Elon expanderar snabbt i Norge och utmanar den norska marknaden med ett flertal nya butiker i hela landet. Elon går nu in som huvudsponsor till NSFs regionala längdåkningssatsning som får namnet Team Elon.

”Längdåkning är Norges nationalsport och här kan vi som butikskedja visa ett engagemang som sträcker sig såväl lokalt som över hela landet,” säger Elon Norges VD Asle Bjerkebakke.

NSF bygger upp sina satsningar genom fem regionala lag som tillsammans utgör satsningen Team Elon. Elons 50 butiker i Norge stämmer bra överens med antalet åkare i Team Norge och möjliggör ett nära samarbete mellan teamen och de lokala butikerna.

”I en tid som på många sätt är krävande för idrotten lyser det här avtalet verkligen upp framtidens elitåkare som ska skina i skidspåret”, säger norska skidförbundets längdchef Espen Bjervig som betonar att sponsormarknaden är tuff. ”Det är därför extra roligt att vi nu startar upp ett samarbete med en aktör som tillhandahåller bra produkter och har intresse av rekrytering till den högsta nivån inom vår nationalidrott längdåkning.”

”En del i vår framgång som butikskedja ligger i det faktum att vi stödjer det lokala samhället och möjligheten att handla lokalt”, säger Asle Bjerkebakke. ”Elon skapar arbetstillfällen på orten och stöttar lokala sponsorsamarbeten med klubbar och föreningar. Att vi nu väljer att gå in som huvudsponsor för Team Elon ligger helt i linje med våra värderingar. Vi agerar och sponsrar lokalt och vara vill en del av framtidens norska framgångar.”

Kontakt Elon:
Asle Bjerkebakke, VD Elon Norge, mobil +47 480 62 613