Elon får högst betyg i Kundmötesbarometern

I årets upplaga av Custitudes undersökning Kundmötesbarometern landar Elon på första plats bland totalt 57 svenska butikskedjor.

Kundmötesbarometern lät 360 personer registrera sina egna, privata besök i fysisk handel under november och december 2022, totalt 1175 besök.  Undersökningen fokuserade på frågor kring vad som händer i kundmötet när det gäller välkomnande, proaktivitet, relationsbyggande, värme och kompetens samt hur det påverkar köp och lojalitet.

Kundmötesbarometern är utvecklad i samverkan med forskare vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet. Syftet med undersökningen är att på ett djupare plan förstå vad som driver lojalitet och försäljning i den fysiska butiken. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och fokuserar på själva kundmötet, interaktionen med säljaren.

Elons resultat landade på hela 85 % i måluppfyllelse och har med det ökat rejält från undersökningen 2022 där resultatet för butikskedjan landade på 75 %.

”Elon är den enda kedjan som verkligen sticker ut i positiv bemärkelse i årets undersökning”, säger Lotta Eriksson, VD och grundare Custitude AB. ”Det kan säkerligen vara så att det är ett resultat av snabbfotade handlare som agerar lokalt på sin marknad.”

”Det här är verkligen ett otroligt fint bevis på det fantastiska arbete alla våra medarbetare i butik gör varje dag”, säger Stefan Lebrot, VD Elon Group AB. ”Vi tror på den fysiska butiken och det viktiga kundmötet som sker där och fortsätter att satsa på att utvecklas för att bli ännu bättre”.

För mer information vänligen kontakta

Stefan Lebrot, VD Elon Group AB
+46 76-762 63 29