Elon förändras – och det gör även reklamen

I takt med att Elon genomför stora förändringar inom koncernen passar man även på att förändra kommunikationen utåt. Nu släpper butikskedjan tillsammans med Folket Sthlm en stor kampanj som handlar om just förändringar.

Skaffar du en hundvalp så kan det vara smart att också skaffa en skaftdammsugare. Om du köper en sommarstuga med eluppvärmning så kan det vara klokt att även investera i en luftvärmepump. Det menar i alla fall Elon och Folket Sthlm som i dagarna sjösätter en ny stor reklamkampanj.

- Du är alltid välkommen till Elon, men det är under livets små och stora förändringar som Elon kan göra riktigt stor nytta, säger Joakim Hanspers, copywriter på Folket Sthlm. När familjen växer behöver kylskåpet göra detsamma.

Elon har sedan 1967 hjälpt människor med förändringar i sina hem. Under många år handlade det nästan uteslutande om vitvaror, men på senare år har koncernen breddat utbudet rejält. Sedan några år tillbaka kan Elon hjälpa dig med allt från omfattande köksrenoveringar till att välja rätt eltandborste. Nu tar man dessutom nästa stora steg och från och med juni 2022 hittar du såväl surfplattor som TV-apparater och mobiltelefoner i Elons butiker då bolaget gått samman med Electra med bland annat butikskedjan Elon Ljud & Bild.

- När Elon förändras är det naturligt att även kommunikationen gör det, säger Christian Dahlborg, CMO på Elon. I takt med att vi breddar vårt utbud hoppas vi kunna bredda såväl målgruppen som målgruppens bild av varumärket Elon. Med den här kampanjen tar vi ett första steg mot ett nytt kommunikationskoncept, som på sikt ska kunna sippra ner i alla våra olika kanaler.

Kampanjen kommer att synas brett i TV, digitala kanaler, podcasts, OOH och sociala medier.

Filmen hittas här:

Arbetsgrupp