Elon fyrdubblar i Nässjö

Elon fyrdubblar nu butiksytan i Nässjö med nya butiken i handelsområdet Sörängen. Bakom expansionen finns Håkan Göransson som länge drivit den tidigare Elonbutiken i staden. Med större yta och fler medarbetare ska butiken erbjuda omfattande kökssortiment och inspiration inom allt från bad och förvaring till vitvaror och belysning.

”I en tid när alltmer centreras till storstäderna och nätet vågar Elon tänka annorlunda och satsar på den lokala närvaron, det är något som är enormt uppskattat i Nässjö och andra delar av Sverige,” säger Håkan Göransson, butiksägare till den nya Elonbutiken i Nässjö.

Butiken i handelsområdet Sörängen i Nässjö ersätter den tidigare Elonbutiken som funnits i staden. I det nya handelsområdet finns bland annat också Biltema, Dollarstore, Byggmax och Mio. Från tidigare 300 kvadratmeter kan butiken nu erbjuda 1200 kvadratmeter yta. Detta skapar möjlighet att bland annat inspirera med större köksutställningar från varumärket Nordanro. Som en del i expansionen går butiken också från två till sju anställda.

”Jag jobbade ofta själv på dagarna i den tidigare butiken och med fler kunniga medarbetare får vi helt andra möjligheter att verkligen inspirera och vägleda i alla frågor som rör våra hem. Vi håller också på att undersöka nya spännande möjligheter, som ett eventuellt lokalt samarbete med en möbelbutik,” säger Håkan Göransson.

Flera generationer

En viktig del i Elons framgångar är de lokala eldsjälarna som finns runt om i landet. I Nässjö så handlar det inte bara om Håkan Göransson och medarbetarna, utan även barn och barnbarn är på olika sätt engagerade i verksamheten.

”Vi tror på det personliga och har jobbat hårt med att hitta rätt kompetens, därför är vi exempelvis otroligt glada att kunna erbjuda en köksdesigner i nya butiken. Vi får har fått många glada tillrop i samband med premiären och ser nu fram emot att fortsätta växa tillsammans med det lokala samhället,” säger Håkan Göransson.

Håkan Göransson, butiksägare till den nya Elonbutiken i Nässjö
Mobil: +46 (0)70 846 67 77