Elon hjälper svenskar upptäcka smultronställen i sommar

Elon är Sveriges största butikskedja för vitvaror, hemelektronik och belysning med butiker från Ystad till Haparanda. Det skapar ett fint utgångsläge för att låta kedjans medarbetare runt om i landet tipsa om de bästa smultronställena i sina närmiljöer. Förhoppningen är att bjuda på inspiration till sommarens semestrar.

”Vi har alltid varit engagerade i det lokala samhället och våra handlare känner både orten och invånarna väl,” säger Camilla Waldmark, PR & Kommunikationsansvarig på Elon. ”Det är härligt att se hur våra medarbetare i vår nya guide bjuder på det bästa från sin närmiljö med både engagemang och kärlek.”

Under våren har det svenska samhället utsatts för stora prövningar och även sommaren kommer bli lite annorlunda. Elon vill därför tipsa om aktiviteter som kan ge andrum och glädje under sommarhalvåret.

”När vi nu närmar oss semestertider är det många som funderar på både utflykter och semestermål,” säger Camilla Waldmark. ”De nuvarande riktlinjerna tillåter resande inom Sverige och därför tror vi att det finns ett stort behov av inspiration kring aktiviteter och sevärdheter.”

Unika uppslag

Bland tipsen från Sveriges Elon-handlare finns allt från mysiga butiker och kaféer till oupptäckt natur. I Dalsland tipsas det exempelvis om möjligheten att övernatta i ett unikt glashus och i Hälsingland kan man upptäcka en unik meteoritkrater med en kopp kaffe på Avholmsbergets topp.

”Det finns massor av guider som beskriver sevärdheter från norr till söder,” säger Jörgen Spitzenberger, ägare till Elon Luddwes i Nättraby. ”Men att vara verkligt förankrad på orten är en styrka, både när man ska guida nya inköp till hemmet och tipsa om smultronställen. Mitt bidrag till Elons smultronställen är Brändaholm i Blekinge – helt klart ett av Sveriges mysigaste koloniområden.”Ta del av alla tipsen, uppdelat på landskap, här: https://www.elon.se/semestra-i-sverige

Jörgen Spitzenberger, ägare till Elon Luddwes i Nättraby
Mobil: +46 (0)70 849 73 20