Elon laddar upp för folkfest - huvudsponsor för Melodifestivalen

Elon är huvudsponsor för Melodifestivalen 2020 och har laddat upp inför årets folkfest med olika evenemang och tävlingar. Dessutom kommer festivalperioden uppmärksammas i kedjans över 300 butiker, med fokus på det nya konceptet ”Välkommen hem”.

”Vi har precis presenterat vårt nya koncept `Välkommen hem´ och det finns ju få program som så många längtar hem till att se som Melodifestivalen,” säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon. ”Vi har ju varit huvudsponsor under många år och vi vet att många av våra medarbetare i våra över 300 butiker är melloälskare och det kommer att märkas på olika sätt.”

Elon kommer under hela tävlingsperioden att uppmärksamma Melodifestivalen med allt från speciellt framtagna festivalerbjudanden och tävlingar med tävlingsbiljetter till roliga accessoarer och detaljer för Elon Club-medlemmar.

”Vi har inte bara omvandlat varumärket och butikerna under det senaste året, vi har också utvecklat Elon Club,” säger Christian Dahlborg på Elon. ”Därför använder vi Melodifestivalen som ett utmärkt tillfälle att visa hur mycket glädje vår kundklubb kan erbjuda, precis som den älskade musiktävlingen.”

I samband med årets Melodifestival kommer Elon lyfta fram sitt nya koncept ”Välkommen hem”, som knyter an till den kärlek som många svenskar känner till sitt hem, och hur Elon kan bidra till det genom noggrant utvalda produkter som underlättar och förgyller vardagen.

”Vi kommer under Melodifestivalen 2020 att lyfta fram ett antal produkter som vi tror kan få svenskar att längta hem lite extra,” säger Christian Dahlborg på Elon. ”Det kommer bli en fantastisk folkfest och vi är så otroligt stolta över att få vara en del av den.”

Christian Dahlborg Marknadschef Elon Group
christian.dahlborg@elongroup.se