Elon lanserar en “verklighetens mästerkocksjury”

Med en ny kampanj vill Elon uppmärksamma alla föräldrar som lägger stor kraft på att laga god mat till barnen. I en serie nya humoristiska filmer blir föräldrarna hårt bedömda av en barnjury som inspirerats av Sveriges Mästerkock, ett program som Elon i år är stolt huvudsponsor av.

”Vi vill uppmärksamma alla hundratusentals mästerkockar som lagar mat varje kväll till sina familjer runt om i Sverige,” säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon. ”Med en glimt i ögat visar vi att det inte alltid är en lätt vardag när barnen är den verkliga juryn.”

“Är du nervös för att träffa oss?” är en vanlig fråga från juryn till de sökande i mästerkocken. Ett typiskt svar är att man redan är van vid att bli bedömd av en betydligt tuffare jury – nämligen sin familj. Den insikten valde vi att jobba vidare med, säger Robin Ejnebrand, Art Director på Folket.

Elon har under lång tid satsat mycket på att möta svenskarna i sin vardagsmiljö. Därför är det naturligt att vara en del av ett program som Sveriges Mästerkock i TV4, som ses och uppskattas av många människor runt om i landet. Samtidigt vill Elon lyfta fram alla de vardagskockar som dag in och dag ut sliter med att laga god mat till sina familjer, utan vare sig strålkastarljus eller applåder.

”I vardagen kan barnen vara en tuffare jury än de strängaste juryrösterna i Sveriges Mästerkock,” säger Christian Dahlborg på Elon. ”Många sliter med att hitta nya spännande recept, köpa nyttiga råvaror och laga stordåd på begränsad ork och tid.”

Elon hoppas att kampanjen med de nya filmerna ska få många att känna igen sig på ett humoristiskt sätt, och även uppmärksamma hur företaget kan vara en hjälp i vardagen med smarta köksredskap.

Kampanjen är en del av Elons koncept ”Välkommen hem” och har tagits fram av Folket. Filmerna i kampanjen har tagits fram tillsammans med produktionsbolaget Madre. Kampanjen kommer även gå som annonser i print, digitala medier, fysiska butiker och egna kanaler. Bland annat kommer ”verklighetens jury” att dyka upp i Elons sociala kanaler med utmanande uppdrag. Dessa filmer har tagits fram tillsammans med produktionsbyrån Kompis.

Länk till filmerna:

Arbetsgrupp: