Elon mot nya mål och blir det nya hemmalaget i HockeyAllsvenskan

Elon inleder ett omfattande samarbete med HockeyAllsvenskan och blir officiell huvudpartner. Elon blir det naturliga hemmalaget i ligan genom lokalt engagemang och lokal närvaro med över 320 butiker i Sverige.

”Elon är lokala och engagerade över hela Sverige och tillsammans med HockeyAllsvenskan får vi ännu fler möjligheter att komma nära våra kunder och erbjuda lösningar och produkter som underlättar i hemmet och vardagen.” säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon.

HockeyAllsvenskan är geografiskt spridd från Kristianstad i söder till Umeå i norr. Det handlar om 14 lag, 400 matcher med 409 miljoner i total TV-publik per år.  HockeyAllsvenskan är en av Sveriges största och mest populära ligor och 13% av Sveriges befolkning följer den.

”Vi är otroligt glada över att få välkomna Elon som det nya hemmalaget och huvudpartner till HockeyAllsvenskan”, säger Gabriel Monidelle, VD på HockeyAllsvenskan. ”Vi sätter ett extra stort värde på att Elon är rikstäckande med lokal närvaro och ett stort engagemang. Tillsammans kommer vi utveckla ligan och svensk hockey.”

”Elon och HockeyAllsvenskan är en mycket bra match, eftersom många av våra befintliga kunder idag aktivt följer HockeyAllsvenskan och de lokala lagen”, säger Christian Dahlborg. ”Elon vill också vara med och utveckla, inspirera och bidra på hemmaplan och vara en naturlig del av det lokala samhället där våra butiker finns.”

Camilla Waldmark, PR & kommunikationsansvarig Elon Group