Elon på väg att släppa egna hörlurar och högtalare

Elon, Sveriges ledande kedja för vitvaror och hemelektronik, är på väg att släppa de första hemelektronikprodukterna under egna varumärket Elvita. Det handlar om egna hörlurar och bluetoothhögtalare som ska erbjuda hög kvalitet och rikta in sig mot premium economysegmentet på marknaden.

”Elvita är ett mycket uppskattat varumärke hos våra kunder, där man litar på kvalitén och upplever att produkterna är prisvärda. Nu satsar vi på våra första hemelektronikprodukter under varumärket Elvita och är oerhört förväntansfulla på hur dessa kommer tas emot i våra kunders vardag,” säger Christer Palmgren, Försäljningsdirektör CE på Elon.

Elon har under en tid arbetat med produktutveckling och testning av prototyper för att få fram rätt egenskaper i de nya hörlurarna och högtalarna. De färdiga produkterna förväntas lanseras på marknaden senare under året och ha en skandinavisk ljudprofil med renare ljudfokus.

Det kommer troligtvis handla om tre olika ”in-ear”-hörlurar, en ”on-ear”-hörlur, en bluetoothhögtalare och två så kallade ”party speakers”. Framöver kan det också bli ytterligare produkter inom hemelektroniksegmentet.

”Vi pratar dagligen med våra kunder, inte minst genom våra engagerade medarbetare i butikerna, och får på så sätt insikter i hur vi bäst kan utveckla produkter som möter vardagens utmaningar till ett bra pris,” säger Christer Palmgren på Elon.

Under vecka 16 genomförs Elon Expo i Örebro där ett hundratal leverantörer inom hemelektronik, vitvaror, belysning, IT och telekom presenterar sina produktnyheter för Elons handlare från alla nordiska länder. På Elon Expo kommer Elvita medverka med en egen monter där, bland annat, de nya högtalarna kommer att finnas på plats.

Christer Palmgren Försäljningsdirektör Consumer Electronics Elon Group
Mobil: +46 70-814 71 47