Elon tipsar om smultronställen i sommar

Med 350 butiker från norr till söder är Elon inte bara Sveriges största kedja för vitvaror och hemelektronik, utan också en outnyttjad resursbank för svenskar som är på jakt efter lokala smultronställen. Elon har därför samlat sina handlares bästa tips om lokala smultronställen i hela landet och publicerat det i en lättöverskådlig guide.

”Under det senaste året har allt fler svenskar upptäckt Sverige och när vi nu är mitt i sommaren med semester för många tycker vi att det är dags att vi delar med oss av tips på ytterligare saker att upptäcka,” säger Camilla Waldmark, PR & kommunikationsansvarig på Elon. ”Vi hoppas att vår guide med smultronställen ska ge inspiration och fina upplevelser.”

Elon har under året som gått växt och har nu ännu fler butiker runt om i landet. Alla Elonbutiker drivs av lokala butiksägare och därför finns det goda möjligheter att få tips om sådant som inte alltid står i turistbroschyrerna.

”Vi växer för varje år som går och med det växer också våra möjligheter att fånga upp smultronställen runt om i Sverige,” säger Camilla Waldmark på Elon. ”Våra lokala entreprenörer och eldsjälar brinner för att ge den bästa rådgivningen till kunderna – oavsett om det gäller hemmet eller är tips om bra utflyktsmål.”

Tipsen inkluderar allt från mysiga butiker och kaféer till outforskad natur och unika glashus och finns att ta del av här: https://www.elon.se/semestra-i-sverige