Elons nya giv – Den sköna känslan när sakerna bara funkar

Finns det något ljuvligare än en nyinstallerad tvättpelare, en diskmaskin som alltid levererar eller en ångugn som aldrig krånglar? Förmodligen inte, i alla fall inte om du frågar Elon som i sin senaste reklamkampanj lyfter den sköna känslan av ett riktigt välfungerande hem.

– Vår målgrupp har fullt upp med dagishämtningar, deadlines och dammsugning. De har varken tid, lust eller ork över till tråkiga överraskningar och annat oväntat strul. Hos oss får du förutom hållbara produkter en väl genomförd installation som du kan lita på länge, säger Malin Rodesten, produktionsledare på Elon Group.

Under vintern och våren genomförde Elon tillsammans med reklambyrån Folket en stor marknadsundersökning som förstärkte bilden av Elon som ett varumärke som står för trygghet, kvalitet, enkelhet och kunskap. Utöver en uppdaterad varumärkesstrategi ledde resultatet av undersökningen även till den aktuella kampanjen, som blir en naturlig vidareutveckling av det framgångsrika reklamkonceptet Sakerna du längtar hem till.

- Elon har inte bara Sveriges bredaste butiksnät inom hemelektronik, utan även Sveriges bredaste serviceerbjudande, säger Elon Groups CMO Christian Dahlborg. Vi ser den här kampanjen som startskottet på att ytterligare lyfta fram just det i vår marknadsföring. Vi vill alltid att våra kunder ska känna den där känslan som man får när allt bara fungerar och i de första filmerna är fokus på just installation där det är extra viktigt att det ska vara tryggt och enkelt.

– För alla oss som skyr instruktionsmanualer som pesten är Elons produkter och smarta tjänster guld värda, säger Jocke Hanspers, copywriter på Folket.

Kampanjen kommer att synas brett i tv, digitala kanaler, podcasts, OOH och sociala medier. Att tvättmaskinen tvättar och att kylen kyler tar de flesta av oss för givet. Men efter månader av renovering, problem med struliga produkter eller oseriösa hantverkare kan en nyinstallerad vitvara förvandla ditt kök eller badrum till ditt eget lilla eldorado. Det menar i alla fall Elon och Folket Sthlm som i dagarna sjösätter en ny kampanj.

Elon - Känslan när sakerna bara funkar - “Imman” 15 sek

Elon - Känslan när sakerna bara funkar - “Egentid” 30 sek