Elons VD utsedd till årets ledare

Elons VD, Stefan Lebrot, har utsetts till Årets Ledare i den prestigefyllda tävlingen Retail Awards. Priset offentliggjordes på en digital gala och i motiveringen går bland annat att läsa: Stefan Lebrot har med handlare och medarbetare tagit Elon på en spännande, nyskapande och framgångsrik resa

”Den här utmärkelsen går till alla medarbetare inom Elon,” säger Stefan Lebrot, VD på Elon. ”Det är tillsammans som vi lyckats utveckla och förändra oss på ett sätt som är helt fantastiskt.”

Utmärkelsen Årets Ledare uppmärksammar ledare inom handeln som skapar förutsättningar för organisationer att växa genom sina medarbetare. Elon har också flera gånger tidigare uppmärksammats i Retail Awards, och på företaget ser man utmärkelsen som ett kvitto på att man är på rätt väg.

”Det är en resa som vi alla gör tillsammans”, säger Stefan Lebrot. ”Nu ska vi fira detta som ett fint erkännande om att vi är på rätt väg, och att vägen ligger öppen för oss att nu ta nästa steg.”

Retail Awards anordnas av Svensk Handel tillsammans med tidningen Market. På grund av rådande omständigheter genomfördes årets prisutdelning digitalt. Den fulla motiveringen till utmärkelsen Årets Ledare är: Stefan Lebrot har med handlare och medarbetare tagit Elon på en spännande, nyskapande och framgångsrik resa. Nyckelord är samarbete och ett närvarande ledarskap. Och att våga utmana.

För mer information om utmärkelsen, besök gärna: www.retailawards.se/

Stefan Lebrot VD & Koncernchef Elon Group
stefan.lebrot@elongroup.se