Mer tid i hemmet – då guidar Elon till bättre inomhusluft

Många svenskar spenderar nu mer tid än vanligt i hemmen, med både jobb och fritid. Samtidigt har pollensäsongen inletts och många har nytta av att vidta åtgärder för att göra hemmet till en plats som minskar hälsobesvär. Elon har därför satt samman en videoguide med enkla tips för den som vill skapa ett bättre inomhusklimat.

”Inomhusluften är ofta sämre än utomhusluften och därför finns det mycket att vinna på att aktivt skapa en god inomhusmiljö,” säger Johan Andersson på Elon. ”Samtidigt drar nu pollensäsongen igång just när vi spenderar mer tid än vanligt hemma.”

På Elon har man märkt ett ökat intresse för luftrenare under de senaste åren. Genom att skydda mot olika typer av partiklar, från bakterier till pollen, kan de göra stor skillnad för många, inte bara de som lider av allergi och astma.

”Ungefär var fjärde svensk lider av pollenallergi, men det finns också många som exempelvis skulle vilja utveckla en bättre sömn,” säger Johan. ”Även om vi ser att försäljningen går upp på våren så säljer vi allt fler luftrenare året runt.”

För den som ska köpa sin första luftrenare kan det vara utmanande att navigera kring ens behov och produkternas funktioner. Därför har Elon satt samman en videoguide med fyra enkla tips: https://www.youtube.com/watch?v=9D_bj57bhSk

”Det går också bra att komma in i någon av våra butiker, så kan vi guida rätt utifrån exempelvis hur stort hem man har och vilka effekter man vill uppnå,” säger Johan på Elon. ”Det är just nu en utmanande tid för många och då är det extra viktigt att göra det som går för att vi alla ska få en så bra hemmiljö som möjligt.”

Mer tips och produkter:

Johan Andersson, Nordic Category Manager SDA Elon Group