Möt Elon på krogen

Med Elvita, Elons eget varumärke för vitvaror, hushållsprodukter och belysning, har Elon under lång tid arbetat med att ta fram produkter som underlättar i vardagen. Nu har Elon hittat ytterligare sätt att nå ut genom ett samarbete med BOTTL3.5HOP Food & Laundry på Södermalm i Stockholm.

Med Elons tvätt- och torkmaskiner på plats i lokalen ska BOTTL3.5HOP Food & Laundry erbjuda gästerna en möjlighet att tvätta samtidigt som de äter och dricker gott från den nytänkande menyn. Grundarna bakom den nya hybridrestaurangen har tidigare stått bakom Sveriges första så kallade bottle shop, ett ställe som snabbt blivit populärt med sitt fokus på kvalitetsfolköl och tillbehör.

”Vi på Elon har alltid uppmuntrat de som vågar tänka annorlunda och när vi hörde BOTTL3.5HOPs idé var det naturligt att stötta deras koncept,” säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon. ”Genom att lyssna på våra kunder och se hur våra produkter används i vardagen får vi många goda insikter, så  vi kommer säkerligen också göra ett och annat besök hos BOTTL3.5HOP Food & Laundry.”

BOTTL3.5HOP Food & Laundry kommer erbjuda två Elvita kombimaskiner med tvätt och tork i lokalerna. Målet är att nå ut till allt från back packers till de som inte hittar någon ledig tvättid i hemmamiljön, men även nå de som gillar att kombinera tvättbestyr med god mat och dryck. Förutom tvättmaskiner, så ska stället på Kocksgatan även utöka menyn med fler ölsorter, bryggeri i källaren och så kallade knäckepizzor med svenska toppings. ”Vi hoppas få fler att spontantvätta hos oss och samtidigt njuta av god mat och dryck,” säger Martin Jämtlid på BOTTL3.5HOP Food & Laundry. ”Eftersom vi serverar hög kvalitet utan krusiduller i allt vi gör, kändes det också naturligt att välja maskiner från Elon, vars Elvita-produkter anammat samma tankesätt som vi.”

Martin Jämtlid, grundare och ägare BOTTL3.5HOP Food & Laundry
Mobil +46 (0)707 757757