”Så Mycket Bättre” ska uppmärksamma nya Elon

I år firar det omtyckta TV-programmet ”Så Mycket Bättre” tio år. I mitten av oktober börjar därför en jubileumsutformad säsong av programmet att sändas i TV4 med några av de populäraste artisterna från tidigare säsonger. Precis som tidigare är Elon huvudsponsor och företaget ser stora möjligheter att förena programmets innehåll med utspel kring Elons nya position och varumärkesinnehåll. Företaget kommer satsa på både rikstäckande och lokala aktiviteter kopplat till innehållet i jubileumssäsongen.

”Så Mycket Bättre är ett av de populäraste TV-programmen och i år har de utvecklat formatet ytterligare med sin jubileumsutgåva,” säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon. ”Det sammanfaller väl med Elons egen utveckling, där vi under året presenterar ny paketering av både utformning och innehåll.”

Med lokala eldsjälar som driver de över 350 butikerna runt om i landet, ligger det naturligt för Elon att vara en del i diskussionerna i det lokala samhället, och ”Så Mycket Bättre” har varit en snackis varje år.

”Vi vill att det ska kännas som att komma hem när man öppnar dörren till våra butiker,” säger Christian. ”Vårt partnerskap med Så Mycket Bättre skapar möjlighet till kul diskussioner med våra kunder som man kanske annars skulle ha hemma vid köksbordet.”

En plattform för att visa upp nya Elon

Årets upplaga av ”Så Mycket Bättre” startar lördagen den 19 oktober, och Elon håller nu som bäst på att förbereda aktiveringar runt om i landet.

”I anslutning till programmet kommer vi också presentera många av de nyheter som vi rullat ut under året, från ny logo till nya butikskoncept,” säger Christian Dahlborg. ”För att vara relevanta i människors vardag är det viktigt att vi har rätt produkter, kan ge bra råd, men också finns där våra kunder är, och Så Mycket Bättre är en sådan plats.”

För mer info kontakta gärna

Christian Dahlborg
Marknadschef