Elos Medtech AB – Tidigareläggande av kvartalsrapport

30 augusti 2017, 15:00

Elos Medtech AB meddelar idag att kvartalsrapporten för tredje kvartal 2017 kommer att publiceras den 24 oktober mot tidigare aviserat den 27 oktober.

Elos Medtech är en ledande utvecklings- och produktionspartner för medicintekniska produkter och komponenter i världen, t ex dentala och ortopediska implantat och instrument. Verksamheten bedrivs vid anläggningar i Sverige, Danmark, Kina och USA. Kundbasen utgörs av internationellt verksamma medicinteknikföretag.

Elos Medtech koncernens omsättning är cirka 560 miljoner kronor och har cirka 520 anställda. Koncernen har handlats på NASDAQ Stockholm sedan 1989. Elos Medtech B-aktie är klassificerad som Health Care-bolag på Small Cap-listan.

Göteborg, 30 augusti 2017

Jan Wahlström, VD och koncernchef, 070-212 18 89, e-post: jan.wahlstrom@elosmedtech.com

Christian Bergaust, CFO, 070-293 50 40, e-post: christian.bergaust@elosmedtech.com

Denna information är sådan information som Elos Medtech AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Infomationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 augustil 2017 kl 15:00 (CET).

För ytterligare information om koncernen Elos Medtec, se www.elosmedtech.com