Elos Medtechs ansökan om avnotering har godkänts

Elos Medtech AB (publ):s (”Elos Medtech” eller ”Bolaget”) ansökan om avnotering har nu godkänts av Nasdaq Stockholm. Sista dag för handel i Elos Medtechs aktier på Nasdaq Stockholm är den 19 december 2023.

Som tidigare meddelats har Elos Medtech ansökt om avnotering av Bolagets aktier från Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har nu godkänt ansökan och beslutat att sista dag för handel är den 19 december 2023.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stefano Alfonsi, VD och koncernchef, +44 772 04 98 342, e-post:  stefano.alfonsi@elosmedtech.com
Magnus René, styrelseordförande, +1 781 266 6957, e-post: magnus.rene@mareadvisory.com

Om Elos Medtech
Elos Medtech är en av de ledande utvecklings- och produktionspartnerna för medicintekniska produkter och komponenter med fokus på dentala och ortopediska implantat och instrument. Verksamheten bedrivs vid anläggningar i Sverige, Danmark, Kina och USA. Kundbasen utgörs av internationellt verksamma medicinteknikföretag.

Elos Medtech har fler än 650 anställda och omsätter cirka 950 miljoner kronor. Elos Medtech är noterade på NASDAQ Stockholm AB sedan 1989. Elos Medtechs aktie är klassificerad som ett Health Care-bolag på Mid Cap-listan.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 november kl. 16:00 (CET).