Kommuniké från extra bolagsstämma i Elos Medtech AB (publ)

Elos Medtech AB (publ) (Elos Medtecheller Bolaget”) höll extra bolagsstämma måndagen den 13 november 2023 i Göteborg.

Beslut om utseende av en särskild granskare
Aktieägare representerande 1 047 133 aktier (motsvarande cirka 12,979 procent av samtliga aktier i Bolaget) röstade för förslaget att utse en särskild granskare, vilket innebär att förutsättningar föreligger för ansökan om särskild granskning hos Bolagsverket.

Tidsperioden för den särskilda granskningen ska vara perioden från den 3 maj 2023 till den tidpunkt då ansökan om att utse en särskild granskare har inkommit till Bolagsverket.

Granskningstemat ska vara att undersöka om styrelsen och ledningen har agerat i enlighet med lag och bolagsordning i samband med Bolagets förvärv av Klingel Holding GmbH och den efterföljande företrädesemissionen i Bolaget, inklusive om minoritetsaktieägare i Bolaget på ett olovligt sätt missgynnats till förmån för majoritetsägaren i samband därmed.

Protokollet från den extra bolagsstämman, med fullständiga beslut, kommer att laddas upp på bolagets webbplats.

Stefano Alfonsi, VD och koncernchef, +44 772 04 98 342, e-post: stefano.alfonsi@elosmedtech.com

Magnus René, styrelseordförande, +1 781 266 6957, e-post: magnus.rene@mareadvisory.com

För ytterligare information om Elos Medtech, se www.elosmedtech.com.