Murgata: Elos Medtech - Defensivt kvalitetsbolag på offensiven

Vi höjer vårt motiverade värde till SEK 115 (100) efter en bra Q4-rapport med tydliga signaler om ambitiösa satsningar i kombination med kostnadskontroll. Vi justerar upp estimaten och förväntar oss betydande resultatförbättringar under 2019 efter ett par år som påverkats av tillfälliga utmaningar.

Ladda ner och läs vår aktieanalys om Elos Medtech:

Det är gratis!

Detta är ett pressmeddelande från Murgata Equity Research. Vi fokuserar på kvalitetsbolag i den svenska hälsovårdssektorn. Vi hjälper bolag och investerare att hitta och förstå varandra.

Elos Medtech är en av de ledande utvecklings- och produktionspartner av medicinteknikprodukter och komponenter som t ex dentala och ortopediska implantat och instrument. Verksamheten bedrivs vid anläggningar i Sverige, Danmark, Kina och USA. Kunderna utgörs huvudsakligen av internationellt verksamma medicinteknikföretag inom affärsområdena Dental, Orthopedics och Life Science. Elos Medtech har mer än 550 anställda i världen och omsätter över 600 miljoner SEK. Elos Medtech är noterade på NASDAQ Stockholm AB sedan 1989. Elos Medtech B-aktie är klassificerad som Health Care-bolag på Small Cap-listan.