Eltel certifieras för arbete mot alkohol- och droger

Eltel har certifierats som Proaktiv Arbetsplats i kampen mot alkohol- och drogrelaterade problem på arbetsplatsen. Certifieringen utfärdas av Ljung och Sjöberg, ett företag som hjälper arbetsgivare att hantera och motverka drogproblem på arbetsplatsen.

-Vi är väldigt stolta över certifieringen. Den är ett erkännande av det arbete som vi på Eltel gör för att förebygga, upptäcka och erbjuda stöd när det gäller alkohol- och drogrelaterade frågor. Arbetet är ett led i att skapa en säkrare arbetsplats och bättre mående för våra medarbetare. Det är också en signal till alla att vi tar de här frågorna på allvar och att vi erbjuder stöd till våra medarbetare och chefer, säger Lars Nilsson, VD Eltel Sverige.

Ljung och Sjöbergs certifiering innebär:

• Ett systematiskt och långsiktigt arbetssätt
  • Låga trösklar för chefer och medarbetare att agera
  • Arbetsplatstester som ett aktivt skydd mot droger
  • Löpande kompetensutveckling för HR / chef / medarbetare

Ljung och Sjöberg har i samarbete med kunder sett vilka faktorer som ger störst effekt för att skapa en trygg och säker arbetsmiljö med mindre alkohol- och drogproblem över tid. Med detta arbetssätt och dessa åtgärder etablerades Proaktiv Arbetsplats. Detta för att ge ett tydligt mål för arbetsgivare som vill uppnå samma effekt och genom certifieringen även ge ett bevis på det hårda och kontinuerliga arbete som krävs för att uppnå detta.

​​​​​​​För mer information:
Jenny Egeland, kommunikationschef Eltel Sverige
Email: jenny.egeland@eltelnetworks.se

Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur, som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk. Eltel designar, planerar, bygger och säkrar driften av nätverk för en mer hållbar och uppkopplad värld idag och för kommande generationer. Totalt har vi cirka 1 000 medarbetare i Sverige och under 2023 nådde Sveriges omsättning 2280 MSEK.
Huvudkontoret ligger i Sverige och Eltels aktier är sedan år 2015 noterade på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.eltelnetworks.se